Математика у корелацији и љубави са…
Пројекат ” Математика у корелацији и љубави са…” је осмишљен као мост између других предмета и математике. Креирајући садржаје који повезују математику са другим наукама, ученици ће користити разне wеб алате, учествовати у заједничком раду путем онлине радионица где ће се путем видео позива упознати и са другарима из школа у региону. Ученици ће своје радове презентовати другарима путем Меет позива или Зоом-а. У оквиру пројекта одржани су угледни часови у корелацији математике и енглеског језика, математике и музичке културе и математике, географије, српског језика и музичке културе. Укупно су одржана три угледна часа у која су били укључени ученици првог, петог, шестог и осмог разреда заједно са одељењским старешинама и предметним и разредним наставницима. Пројекат је наставак успешног, прошлогодишњег истоименог пројекта.
Циљ пројекта је размена искустава и идеја, пружање подршке и унапређење извођења (учионичког и онлајн) наставног процеса. Ова размена искуства се подједнако односи и на наставнике и на ученике. Развијање сарадничких компетенција, тимски рад, подршка међу члановима тима, осамостављивање у раду и самомотивација, развијање способности повезивања знања различитих наука и сфера живота саставни су део пројекта. Посебан акценат се ставља на јачање дигиталних компетенција и рада у различитим дигитални алатима како за наставнике тако и за ученике. Искуство ученика у међународној сарадњи, учење једни од других што кроз вршњачке едукације, што кроз наступе и презентовања једни другима своје радове и активности представља новину за наше ученике. Ученици који су обављали вршњачку едукацију у оквиру наше школе су озбиљно схватили свој посао и посветили се с великом одговорношћу. Ученици који су били едуковани су уживали у новом начину учења, јер су наставнике заменили другари из клупа. Користи су биле обостране. Ученици се уче јавном наступу, лепом и јасном изражавању, одговорности према заједници, правилима понашања на мрежи и сарадљивости са другим ученицима. Уче о другим образовним системима, сличностима и разликама.


Сарадња између партнерских школа остварена је кроз бројне заједничке активности: видео конференције, вршњачке едукације, онлајн приредбе, израду заједничке е књиге, израда и бирање лога пројекта и представљање на заједничкој Падлет табли. Све активности приказане су на Твинспејсу пројекта. Комуникација међу пројектним партнерима обављала се путем Зум платформе и видео конференција. Сви снимци и састанци могли су да се пронађу како на Твинспејсу тако и на страници Фб групе пројекта. Ауторице пројекта су сјајно водиле активности и биле одлични посредници у комуникацији међу партнерима, увек доступне и спремне на сарадњу, помоћ, да пруже објашњење или упутство за даљи рад. Пројектни партнери су врло пријатељски расположени и сви су радо учествовали у овом пројекту. Ученици су директно реализовали своје активности на часовима, а касније су те активности описивали својим вршњацима у оквиру онлајн приредби. У оквиру пројекта одржано је 9 видео конференција што је дало сасвим довољно времена и простора за свако питање и недоумицу уколико се јавила те је могла бити отклоњена. Пројекат је осмишљен тако да је повезао многе наставнике и школе, предмете, ученике, потенцирао сарадњу и вршњачку едукацију и осамосталио и развијао самопоуздање код ученика и наставника како у учионици тако и онлајн.

