„Макер Кидс“ – „Maker kids“
Пројекат „Макер Кидс“ је турски пројекат у оквиру еТвининга у којем су учествовали и ученици продуженог боравка наше школе са учитељицом Валеријом Грдић.
Пројекат „Макер Кидс“ је планиран у складу са Извештајем о будућности послова који је Светски економски форум (WEF) објавио 20. октобра 2020. године, а имао је за циљ да оспособи ученике за вештине за 2025. годину. Паралелно са светом
који се убрзано развија, мења се и будућност професија. Крајњи циљ овог пројекта је да новим генерацијама обезбеди компетенције које захтевају професије будућности. Задаци које ученици реализују у току пројекта су интегрисани са вештинама 21. века и компетенцијама за 2025. годину.
Пројекат „Макер кидс“ подржава ученике да развију и негују свој осећај радозналости према променама и иновацијама и да развију своје предузетничке вештине. Деца 21. века треба да активно учествују у процесу забављајући се, а истовремено, кроз игру и забаву, да много тога науче. Овај пројекат нуди ученицима да усвоје многе вештине као што су креативно и критичко мишљење, аналитичко мишљење, решавање проблема, учење учења, препознавање себе и свог окружења, комуникација, сарадња, продуктивност и вишеструка писменост, које можемо убројати у вештине 21. века,
У 21. веку од свих појединаца се очекује да буду радознали и продуктивни. У том контексту, неопходно је да појединци буду укључени у оне образовне процесе који их подстичу да постављају питања, истражују, производе и измишљају, истовремено откривајући своје таленте и интересовања за предмете који то и подстичу.
Ученици су се у овом пројекту укључили у многих активностима које су се дотакле многих области. Учествовали су у радионицама за професије будућности: постали су шефови кухиња, као и експерти о градовима будућности. Кроз израду светлећих честитки и експериментом са цвећем и обојеном водом су се дотакли науке и технологије. Учествовали су у Дану изван учионице и играли се ритмичких игара. Учествовали су у играма које покрећу машту, продужују пажњу, доприносе развоју визуалне и просторне интелигенције.
ЛИНК ученика из продуженог боравка ка свим активностима у пројекту:
https://read.bookcreator.com/sKnvQaBhXCgVSXvCsnBFBzxxMUm1/ejgGECpISvutOpOsh186gw