еТweening пројекат “Дан безбедног интернета”

Дан безбедног интернета

Реализовали ученици продуженог боравка са учитељицом Валеријом Грдић

Школске године 2020/2021. ОШ“Милош Црњански“ Хртковци се укључила у активности етвининг платформе. Почетком јануара 2021. организован је договор о сарадњи две школе: ОШ“Јован Јовановић Змај“ из Сремске Митровице и ОШ“Милош Црњански“ Хртковци и покретању етвининг пројекта „Дан безбедног интернета“. Договор је организован између два представника школе Соње Туцаковић испред ОШ Сремска Митровица и Валерије Грдић испред ОШ Хртковци.

Тиме се ОШ“Милош Црњански“ из Хртковаца придружила кампањи СИД „Заједно за бољи интернет“.

Договорено је да школе организују разне активности у складу са својим могућностима и догађаје током месеца фебруара који ће имати за циљ да подигну ниво свести о безбедном интернету и да се код ученика створи одговоран и критички приступ при коришћењу технологије. Да ученици науче како се правилно користе друштвене мреже, како се правилно понаша, опходи према другима на мрежи са нагласком на личној заштити података. Одобрен је пројекат на етвининг платформи.

            У ОШ“Милош Црњански“ Хртковци су се етвининг пројекту „Дан безбедног интернета“придружиле и друге колеге из школе и низом активности ће обележитиовај дан са закључном активношћу 9.02.2021. Носиоци пројекта у млађим разредима су Татјана Ујић и Валерија Грдић, а у старијим разредима Милена Шкаро, Марија Манцета и Весна Вуичић.

Највљен је догађај на етвининг платформи о обележавању Дана безбедности у нашој школи.

Своје активности смо најавили и на фб страници школе као и на сајту школе.

Обележавање ”ДАНА БЕЗБЕДНОГ ИНТЕРНЕТА ” је усмерено ка подизању свести ученика да размишљају о свом доприносу у смањењу насиља на интернету. Деца све раније добијају приступ интернету, све брже уче слова и све чешће, веома рано имају прилику да се прикључе друштвеним мрежама. Велики део боравка на интернету чине коментарисање и размена мишљења, зато треба да научимо децу ,,бонтону’’ који важи на интернету.

Милиони младих људи у целом свету обележавају међународни Дан безбедног интернета, а ове године обележава се 9. фебруарa у земљама широм света.

Циљ пројекта: Упознавање ученика са појмом интернет насиља, његовим формама и распрострањености. Превенција интернет насиља, смањење броја интернетнасиља у школама, подизање свести код ученика о последицама интернет насиља, размена личних искустава и мишљења;развијање креативности; развијање тимског рада.

Очекиваниразултати:

Упознавање са појмом интернет насиља, превенција интернет насиља; подизање свести код ученика о последицама интернет насиља,  смањење броја случајева интернет насиљa; решавање насилних ситуација, оснаживање жртве насиља у тражењу помоћи.

АКТИВНОСТИ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА У ОШ“МИЛОШ ЦРЊАНСКИ“ У ОБЕЛЕЖАВАЊУ „ДАНА БЕЗБЕДНОГ ИНТЕРНЕТА“

Ученици продуженог боравка су почели са обележавањем „Дана безбедног интернета“ кроз многе активности које ће нас упознати са појмовима насиље и безбедност. Пошто су продуженом боравку ученици 1.и2.разреда пре упознавања ученика са интернет опасностима прво смо почели са увођењем и препознавањем уопштених појмова и обрадили појам насиља. Као уводну активност су одгледали филмић са енглеског говорног подручја који сам им симултано преводила.

“Learning about Bulling-Pt1, The Tough Kid Bully Blocker Shorts”

Затим су добили цртеже рађене по том филмићу где смо поновили шта је насиље и како га препознати? Као и шта они као појединци могу да предузму да спрече насиље.

Од тих цртежа је направљен пано заједно са њиховим радовима. Научили су да постоје четири врсте насиља (психичко, друштвено, интернет и вербално)и сада их могу објаснити на свој начин, својим речима.

Један од задатака је био да нацртају неки облик насиља, неко насилно понашање и како су га спречили. Своје радове су описали и објаснили.

Пошто се ради о раном узрасту  спровела сам усмену анкету о томе колико су упознати са темом насиља на интернету, имају ли свој телефон, колико га користе, да ли су разговарали са неким о опасностима које их „вребају“ на интернету? Знају ли шта је насиље и да ли препознају насиље? Одговори ученика су били да немају свој телефон, да гледају цртане и ју тјуб преко телефона својих родитеља и да углавном не знају шта је безбедност на интернету.

Ученици продуженог боравка су се упознали са појмом „Интернет“ гледајући презентацију, коју ћемо накнадно надоградити својим активностима,

Упознали су шта је интернет? Шта значи “on line”? Које врсте комуникације постоје на интернету? Преко којих мрежа могу да комуницирају? Шта је „интернет бонтон“? Која су правила понашања на интернету? Усвајамо правила интернет бонтона!

Након одгледане презентације су приступили изради плаката са правилима. Изабрали су правила која су по њиховом мишљењу најважнија. Правила су одштампана и они су их украсили, одредили распоред на плакату и правила залепили.

Закључили су да се понашање у стварном животу не би требало разликовати од понашања на интернету. Иако још немају свој лични мобилни телефон или други уређај, направили смо прве кораке у сазнању да треба бити опрезан на интернету и како се заштитити.

Наши радови заједно са радовима 4. разреда су изложени у холу школе тако да се и други ученици упознају са нашим активностима.

У алату WordArt  смо  уписивали речи за безбедан интернет и бирали одговарајуће облике.

У твинспејс простору пројекта је организован избор лога пројекта у који су се укључили пројектни партнери. Ученици су направили одабир и бирали најлепши лого.

Већином гласова су изабрали као најлепши рад ученице 4. разреда наше школе (учитељице Татјане Ујић) и школе из Барајева (учитељице Биљане Поповић). Изабран је лого пројекта из наше школе и стављен на насловну страну пројекта.

Одрађена је радионица за родитеље. Путем презентације су обавештени на шта треба да припазе код своје деце кад се укључе на интернет мреже. Да припреме своју децу да разликују добро од лошег. Да науче да их обавесте ако децу неко узнемирава и да науче да блокирају ту особу.

Ученици продуженог боравка су прихватили изазов учитељице Славице Покорнић, пројектног партнера. Пошто немају још свој телефон, замишљали смо кад би имали телефон  шта би урадили. Читала сам питања и уписивала њихове одговоре у гугл упитник.

ИЗАЗОВ – КАКО БИ ТИ ПОСТУПИО/ЛА

Знање о безбедном интернету су вежбали на „Точку знања“ и другим игрицама пројектних партнера.

Своје активности смо приказали у сарадничкој е-књизи са осталим пројектним партнерима

Шта  смо радили и научили о безбедном интернету смо представили и на међусобним „зум дружењима“

О пројекту и активностима у нашој школи писало се У „Сремским новинама“ и „Вечерњим новостима“

Направљене су захвалнице за све који су учествовали у пројекту

О детаљним активностима продуженог боравка у овом пројекти могу се прочитати и у нашој е књизи.